
Regulamin sklepu internetowego yellow-shop.pl
Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.
-
Definicje
-
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.
-
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
-
Kupujący - każdy podmiot Kupujący w Sklepie.
-
Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, dzięki której Usługobiorca może otrzymywać od Usługodawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące Sklepu, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie.
-
Regulamin – niniejszy regulamin.
-
Sklep - sklep internetowy yellow-shop.pl prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://www.yellow-shop.pl
-
Sprzedawca - przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Finansów pod numerem 000061193/2014, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą ATTERO.PL Wojciech Modrzejewski z siedzibą pod adresem ul. Przyjacielska 6, 93-240 Łódź, NIP 5991620202, nr REGON 210985690.
-
-
Kontakt ze sprzedawcą
-
Adres pocztowy: Attero.pl ul. Przyjacielska 6, 93-240 Łódź.
-
Adres e-mail: yellow-shop@yellow-shop.pl
-
Tel 605101919
-
-
Wymagania techniczne
-
Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu niezbędne jest:
-
Urządzenie z dostępem do Internetu,
-
Przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies
-
Aktywne konto e-mail
-
Telefon komórkowy lub telefon stacjonarny
-
-
-
Zakupy w sklepie
-
Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym zawierają podatek VAT.
-
Minimalna wartość zakupionych produktów wynosi 3 PLN.
-
Kupujący może wybrać walutę, w której chce dokonać zakupu. Do wyboru jest złoty polski (PLN) oraz euro (EUR).
-
Wartość przelicznika walutowego ustalana jest codziennie na podstawie kursu NBP.
-
Ceny towaru oraz koszty wysyłki prezentowane są w walucie, którą wybrał Kupujący.
-
Kupujący ma możliwość skorzystania z usługi otwartej paczki.
-
Zasady dotyczące usługi „otwarta paczka” zawarte są w Regulaminie Usługi OtwartaPaczka dostępnej pod adresem https://www.yellow-shop.pl/otwarta-paczka
-
Na całkowitą wartość zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.
-
Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.
-
Realizacja zamówienia następuje po wybraniu w Sklepie: sposobubu dostawy towaru oraz metody płatności za zamówienie, podaniu danych niezbędnych do zrealizowania złożonego zamówienia oraz po dokonaniu płatności, w przypadku wyboru przedpłatowych form płatności.
-
Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
-
Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.
-
Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
-
Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.
-
-
Zakupy na transmisjach live
-
Sklep organizuje również sprzedaż bezpośrednią za pośrednictwem transmisji LIVE w serwisie facebook.com organizowanych na fanpage'u yellow-shop dostęþnym pod adresem https://www.facebook.com/yellowshop.polska.
-
Kupującemu na transmisji live Sklep zakłada konto w Sklepie Internetowym yellow-shop,pl wykorzystując do tego celu dane osobowe przekazane przez Kupującego.
-
Podczas sprzedaży na transmisjach LIVE zastosowanie mają zapisy niniejszego regulaminu.
-
Sprzedający nie udostępnia płatności za pobraniem dla zakupów dokonywanych na transmisjach live.
-
-
Płatności
-
Złożone zamówienia można opłacić:
-
w walucie PLN
-
za pobraniem
-
przelewem bankowym
-
przelewem natychmiastowym za pośrednictwem platformy płatniczej BLUEMEDIA
-
natychmiastowo BLIKIEM
-
karta płatniczą
-
płatnością odroczoną za pośrednictwem PayPo
-
za pośrednictwem PayPal
-
-
w walucie EUR za pośrednictwem przelewu SEPA
-
w innych walutach za pośrednictwem PayPal, który dokonuje przewalutowania zgodnie z własnym regulaminem
-
-
Kupujący zobowiązany jest do opłacenia złożonego zamówienia w jednego dnia roboczego od chwili otrzymania podsumowania w kwocie określonej w tymże podsumowaniu, w którym otrzyma również dokładne dane niezbędne do wykonania przelewu.
-
Zamówienia nieopłacone zostaną anulowane po upływie:
-
2 dni roboczych w przypadku przelewów krajowych
-
3 dni roboczych w przypadku przelewów SEPA
-
-
W przypadku zaksięgowania wpłaty za zamówienie, które zostało anulowane Sprzedający dokona zwrotu środków za pośrednictwem takiego samego kanału płatności, jaki został wykorzystany do opłacenia zamówienia.
-
Nadpłaty zaksięgowanych środków podlegają zwrotowi na konto Kupującego za wyjątkiem:
-
nadpłaty niższej lub równej równowartości 5 zł zaokrągloną do 1/100 euro, w przypadku przelewów SEPA. Jako przelicznik zostanie zastosowany kurs NBP z dnia wykonania przelewu.
-
-
W przypadku zaksięgowania środków w kwocie niższej niż określona w podsumowaniu, Kupujący zostanie wezwany do opłacenia różnicy w terminie 3 dni.
-
-
Realizacja zamówienia
-
Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
-
Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.
-
W przypadku wyboru przez Kupującego przedpłatowej formy płatności Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym w wysokości równej kwocie określonej w podsumowaniu.
-
W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.
-
Państwa, na terytorium których realizowana jest dostawa:
-
Polska
-
Austria
-
Belgia
-
Bułgaria
-
Chorwacja
-
Czechy
-
Dania
-
Estonia
-
Finlandia
-
Francja
-
Grecja
-
Hiszpania
-
Holandia
-
Irlandia
-
Litwa
-
Łotwa
-
Niemcy
-
Norwegia
-
Portugalia
-
Rumunia
-
Serbia
-
Słowacja
-
Słowenia
-
Szwajcaria
-
Szwecja
-
Węgry
-
Włochy
-
-
Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dostawa realizowana jest za pośrednictwem oraz w formie:
-
Inpost Paczkomaty
-
Inpost Kurier
-
Kurier DPD
-
-
Na terytorium państw pozostałych
-
Kurier DPD
-
-
W przypadku braku możliwości zrealizowania zamówienia Sprzedający poinformuje o tym fakcie kupującego podając powód uniemożliwiający jego realizację. W takim przypadku:
-
Sprzedający za zgodą Kupującego może wydłużyć termin realizacji zamówienia do czasu ustąpienia powodów uniemożliwiających jego realizację.
-
Kupujący może zażądać od Sprzedającego unieważnienia umowy kupna sprzedaży obejmującej zamówienie, które nie może zostać zrealizowane oraz zwrotu wpłaconych środków wraz z udokumentowanymi kosztami transakcji finansowych.
-
Sprzedający może za zgodą Kupującego dokonać korekty ilościowej zamówionych towarów oraz zwróci różnicę wartości wpłaconych środków wraz z udokumentowanymi kosztami transakcji finansowych.
-
-
-
Prawo odstąpienia od umowy
-
Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
-
W którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.
-
W którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.
-
-
Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
-
Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
-
Skutki odstąpienia od umowy
-
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
-
Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument poniesie opłaty manipulacyjne związane z realizacją płatności.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru.
-
Sprzedawca prosi o zwracanie towaru na adres: ATTERO.PL, ul Przyjacielska 6, 93-240 Łódź niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni.
-
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
-
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
-
Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.
-
-
Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
-
W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
-
W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
-
W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
-
W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
-
W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
-
O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
-
W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
-
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
-
-
Reklamacje
-
W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.
-
Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
-
Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
-
Przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy
-
Żądać wymiany rzeczy na wolną od wad
-
Żądać usunięcia wady
-
-
Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.
-
Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres ATTERO.PL, ul Przyjacielska 6, 93-240 Łódź.
-
Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
-
Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail yellow-shop@yellow-shop.pl
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
-
-
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
-
Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
-
Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
-
Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
-
Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
-
-
Dane odobowe
-
Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
-
Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
-
-
Opinie w sklepie internetowym
-
Kupujący Sklepu Internetowego ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym Yellow-Shop. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu w Sklepie Internetowym Yellow-Shop.
-
Sprzedawca po dokonanych zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta wiadomość e-mail z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszej wiadomości e-mail Sprzedawca ponawia jednokrotnie wysyłkę wiadomości po siedmiu dniach od wysłania pierwszej wiadomości.
-
Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
-
Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym oraz wizytówce TrustMate.io i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep Internetowy.
-
Wystawienie opinii nie może być wykorzystywany przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.
-
Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawcy ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
-
Wystawiona opinia może być w każdym czasie usunięta na żądanie jej autora.
-
-
Newsletter
-
Kupujący może dobrowolnie skorzystać z usługi Newsletter.
-
Wiadomości e-mail wysyłane w ramach tej usługi wysyłane będą na adres e-mail podany przez Kupującego w momencie zapisywania się do Newslettera.
-
Kupujący, w celu zawarcia umowy i zapisania się do usługi Newsletter, w pierwszym kroku podaje w przeznaczonym do tego miejscu na stronie internetowej Sklepu swój adres e-mail, na który chce otrzymywać wiadomości przesyłane w ramach Newslettera. Następnie, na podany w pierwszym kroku adres e-mail, Sprzedawca wyśle Kupującemu wiadomość weryfikującą adres e-mail, w której znajdzie się link do potwierdzenia przez Kupującego woli zapisania się do Newslettera. Po potwierdzeniu przez Kupującego woli zapisania się do Newslettera zostaje zawarta umowa o świadczenie usługi, a Sprzedający rozpocznie jej świadczenie na rzecz Kupującego.
-
W wiadomościach wysyłanych w ramach Newslettera będzie znajdować się informacja o możliwości wypisania się z niego, a także link do wypisania się.
-
Kupujący może wypisać się z Newslettera, bez podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek kosztów, w każdym momencie, korzystając z opcji, o której mowa w ust. 5 lub wysyłając wiadomość na adres e-mail Sprzedawcy: yellow-shop@yellow-shop.pl.
-
Skorzystanie przez Kupującego z linka do wypisania się z Newslettera lub wysłanie wiadomości z żądaniem wypisania z Newslettera będzie skutkować niezwłocznym rozwiązaniem umowy w zakresie świadczenia tej usługi.
-
-
Program lojalnościowy
-
Zasady dotyczące programu lojalnościowego zawarte są w Regulaminie Programu Lojalnościowego dostępnej pod adresem ohttps://www.yellow-shop.pl/program-lojalnosciowy.
-
-
Postanowienia końcowe
-
Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
-
Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.
-
Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
-
W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
-
Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
-
Regulamin obowiązuje od 1 kwietnia 2021r.
-
Załącznik nr 1 do Regulaminu
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Data ............................................
ATTERO.PL, ul Przyjacielska 6, 93-240 Łódź
adres e-mail: yellow-shop@yellow-shop.pl
- Ja ......................................................................... niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
- Data odbioru ........................................................................................................................................
- Imię i nazwisko Konsumenta ..............................................................................................................
- Adres Konsumenta ..............................................................................................................................
................................................................................................................................................................
……………………………………………………………....................................................................
……………………………………..
Podpis Konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)